ANGGERIK DURI

Monday, February 15, 2010

ISU PERARAKAN MAULIDUR RASUL DI PULAU PINANG

TARIKH: 2 FEBRUARI 2010

Kerajaan Negeri Dalam Surat Rasminya Mengarahkan Perarakan Maulidur Rasul Dibatalkan Dan Digantikan Dengan Majlis Yang Tidak Melibatkan Sebarang Perhimpunan Secara Terbuka...


Namun, kenyataan yang dikeluarkan oleh PKR dlm HARAKAH ternyata terpesong dari kenyataan dan juga surat yang dilampirkan diatas.

Petikan dari akhbar Harakah:
PULAU PINANG, 13 Feb: Exco Agama Islam Pulau Pinang, Haji Abdul Malek Abul Kasim menafikan berita akhbar arus perdana yang mengatakan perarakan Maulidur Rasul dibatalkan di negeri ini.
Jelasnya kepada Harakahdaily, kerajaan negeri juga tidak pernah mengumumkan tentang ketiadaan perarakan tersebut sebaliknya hanya menegaskan kepada wartawan bahawa kerajaan negeri belum lagi membuat keputusan tentang perkara itu kelmarin tetapi semalam semuanya telah selesai apabila satu sidang media diadakan.
"Kerajaan negeri menafikan berita yang tersiar dalam akhbar arus perdana. Apa yang mereka ingin buat adalah mengusutkan keadaan yang tenang," ujarnya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Maung.

Apa sudah jadi nie???? balik2 akhbar arus perdana pula yang dipersalahkan... Macam-macam hal.... lepas nie entah apa pulak la putar belit pakatan rakyat nie.... lepas satu.. satu...

Entah bila la akan berakhir... kenapala org melayu pulau pinang masih xsedar diri lagi... takkan sampai jadi macm negara jiran kita baru nak sedar diri??? tak cukupkah bukti yang terpampang depan mata dari hari ke sehari???

Renung-renungkan lah... selamat berfikir!!!!!


No comments:

Post a Comment